Ať už jste redaktorem či čtenářem, možná jste už někdy zamysleli nad tím, jak oddělit zrno od plev tj. jak vypadá takový kvalitní článek a co by měl obsahovat. Možná nyní namítáte, že je to subjektivní záležitost, a že se to dá jen těžko nějak rozškatulkovat a máte pravdu. Na druhou stranou jsou i jisté věci, které by měl dobrý článek splňovat, pojďme si je shrnout.
Články by měly přinést něco nového nebo alespoň nový úhel pohledu na problém
Jasně, že každý redaktor nemusí přijít se světovým objevem, který navždy změní náš pohled na vesmír a život tak jak jej známe, nic méně články některých nejmenovaných serverů jsou snad opravdu vytvářeny metodou Ctrl+c a Ctrl+v.
Dvakrát měř a jednou řež, aneb ověř si informace ve svém článku
I seriózní zpravodajské servery, které zaměstnávají stovky lidí a produkují desítky článků denně občas (a ne zrovna zřídka kdy) vydají pěknou blbost. Ať už jsou to dávno neaktuální informace, zastaralé statistiky nebo naprosto chybné a zavádějící informace. Na jednodušším článku, který není plný odborných výrazů a informací není nic špatného, je to rozhodně lepší, než psát o něčem do hloubky, když o tom nevíte vůbec nic.
Nesnažte se lidi za každou cenu pobavit
Pokud zrovna nepíšeme pro magazín, který je na to zaměřen, ne vždy je humor na místě. Mimo to ne každý z nás se narodil jako rozený komik a číst články autorů, kteří se snaží být hrozní vtipní a „in“ mě osobně občas opravdu dovádí k slzám, ale ne od smíchu.
Stačí to napsat jednou, my to pochopíme
Jedna z dalších věcí, která mě dokáže při čtení článku dost odradit, je neustále omílání toho, co již bylo zmíněno. Jestli tu informaci pokládáte za tak důležitou, tak si ji třeba podtrhněte, ale neurážejte inteligence čtenářů tím, že jim ji budete opakovat tak dlouho, než opustí vaše stránky.
Smysl sdělení
Od dob vzniku internetových blogů si někteří lidé pletou tyto nástroje pro sebevyjádření s deníčkem. Když někdo vypráví, jak si namazal chleba máslem k snídani je to dost žalostné i jako status pro sociální síť, ale články na blogu? Vždy se zamyslete nad tím, zda články, které píšete, někoho zajímají, zda to má pro někoho smysl.
0 komentářů u “5 Pravidel kvalitního článku”