Zákazníci se špatnou platební morálkou jsou noční můrou každého podnikatele, pro mnohé z nich mohou mít nesplacené pohledávky dokonce likvidační následky, obzvlášť v oboru dopravy. Pokud nechcete, aby vaše podnikání ohrožovali nezodpovědní obchodní partneři, měli byste při sobě mít silného hráče, který chybějící peníze dokáže získat zpět. A protože jen málokomu se chce pouštět do zdlouhavých a vyčerpávajících soudních sporů, je ideálním řešením vymáhání pohledávek přes inkasní službu. Tu nabízí například společnost TimoCom, provozovatel burzy nákladů a volných vozů.
V problému snadno a rychle
Každý podnikatel, dopravní obor nevyjímaje, již pravděpodobně zažil situaci, kdy mu obchodní partner uhradil fakturu až po její splatnosti. Krátké prodlení, zejména týká-li se nižších částek, může věřitel tolerovat, aniž by to pro jeho firmu mělo větší následky. Mnohdy však jediná nesplacená pohledávka znamená začátek nepříjemných komplikací a nebezpečného koloběhu, na jehož konci je v krajním případě i zánik celého podniku. O významu dobré platební morálky ví své i Oldřich Salát z oddělení vymáhání pohledávek společnosti JAPO – autodoprava s.r.o. Jako dlouholetý zákazník firmy TimoCom k tomu říká: „Platební morálka je pro nás zásadní, neboť s provozováním kamionové dopravy jsou spojeny vysoké náklady a lhůty splatnosti se v našem oboru pohybují běžně kolem šedesáti dnů.“
Služba TimoCom CashCare – řešení proti černým ovcím
Nepoctivé „černé ovce“ v oboru dopravy, které platbu zdržují úmyslně a platí teprve pod tlakem, nenechávají chladnými ani experty společnosti TimoCom, provozovatele burzy nákladů a volných vozů TC Truck&Cargo®. Ti přišli s efektivním řešením, které při setkání s neseriózním obchodním partnerem ocení nejeden podnikatel. V nepříjemné situaci přijde vhod zázemí a dlouholeté zkušenosti firmy a jejího inkasního oddělení, které s oficiálním úředním povolením poskytuje službu CashCare už od roku 2003. Nabízí kompetentní poradenství a podporu ve vymáhání pohledávek, navíc v mateřském jazyce zákazníka. Úspěšnost týmu inkasního oddělení při vymáhání neuhrazených pohledávek se v posledních letech pohybuje kolem úctyhodných 88 %, což potvrzuje i Oldřich Salát: „S inkasní službou TimoCom máme jen ty nejlepší zkušenosti. Využíváme ji poměrně hojně a v devadesáti procentech případů dokázali námi předané pohledávky od dlužníků získat.“
Zázemí a zkušenosti silného hráče
A v čem výhody inkasního oddělení TimoCom spočívají? Především daný problém řeší firma, která se sama pohybuje v oboru dopravy, a to již od roku 1997. Díky své burze nákladů a volných vozů TC Truck&Cargo® je doslova v centru dění, má přehled o vnitrostátním ale i mezinárodním dopravním trhu, zná prostředí a zároveň si sama vydobyla jméno a stabilní postavení. Pracovníci z inkasního oddělení jsou dobře informovaní, takže postup při vyřizování inkasa je důsledný, rychlý a nekomplikovaný. Existují přitom jasná a jednoduchá pravidla – jakmile uplyne prvních 30 dní od splatnosti a dlužník byl bez úspěchu upomínán, ujme se inkasního případu TimoCom, a to s oficiálním úředním povolením. Poškození zákazníci jsou v mateřském jazyce co nejrychleji informováni, zda mohou s penězi ještě počítat. To jim ušetří rozhodnutí o zbytečných nákladech na právníky a soudní řízení. Aby začal být TimoCom ve věci aktivní, musí poškozený zaslat formulář inkasního příkazu a příslušné doklady o přepravě, mezi které patří kopie faktury za uskutečněnou přepravní službu, potvrzení dodávky a zaslané upomínky.
Neseriózní firmy odradí předem
Z pevného postavení firmy TimoCom na dopravním trhu vyplývá i další nesporná výhoda. Díky svým platformám pro dopravu má totiž v ruce silnou páku – nespolehlivým plátcům může zakázat přístup ke své burze nákladů a volných vozů TC Truck&Cargo®, což je velmi důrazný prostředek s mezinárodním dosahem. Dobré zkušenosti s tím mají třeba ve firmě Luděk Volšička-VOLŠATRANS, jejíž jednatel oceňuje, s jakou rychlostí, profesionalitou a angažovaností přistupuje TimoCom k řešení pohledávek u zákazníků, kteří burzu nákladů používají. „S pomocí inkasního oddělení TimoCom byly naše pohledávky po splatnosti vždy urychleně uhrazeny, případně byla neseriózním společnostem vypověděna služba a byly odstraněny z databáze, aby ve svém podvodném jednání nemohly dále pokračovat. To je pro nás opravdu výjimečná pomoc a další z důvodů, proč s TimoCom nadále spolupracovat,“ dodává Volšička. Inkasní oddělení navíc funguje i jako preventivní opatření. Mnohé černé ovce odradí od používání softwaru TimoCom již předem, takže je ani nenapadne, aby se stali jeho uživateli, a poctivé společnosti jsou od jejich praktik uchráněny.
Jednoduché řešení velkého problému
Jste-li uživateli TimoCom a nevíte si rady s vymáháním svých pohledávek, využijte i vy všechny výhody, které nabízí inkasní služba TimoCom CashCare. Více informací najdete na http://www.timocom.cz/Bezpečnost/Správa-pohledávek.
0 komentářů u “Jak vyhrát nad liknavými plátci v dopravní branži”