Rozesílání obchodních dopisů je stále účinným a relativně levným marketingovým nástrojem k oslovení stávajících i potenciálních zákazníků.
Řada lidí v dnešní době hromadně rozesílané e-maily vůbec neotevře. Naproti tomu snad nikdo nezahodí dopis, aniž by jej neotevřel. Nejtěžším úskalím je upoutat na první pohled adresáta tak, aby dopis bez přečtení nezahodil a seznámil se s jeho obsahem.
Základem je stručnost, výstižnost a dobrá struktura. Adresát by se již v první větě měl dozvědět, proč je osloven a co je obsahem dalšího textu. Následovat by měl odstavec popisující předmět nabídky a jeho hlavní výhody (stručně, protože podrobnější informace získá adresát např. z přiloženého letáku). Obsahem textu by měly být informace vyzdvihující kvalitu nabízeného produktu či služby a reference. Z dopisu by se měl čitatel dozvědět, jak postupovat, pokud jej nabízený produkt zaujal a měl by získat i odkaz na internetové stránky a kontakt na případné dotazy.
Známe řadu pravidel, které zajišťují vyšší účinnost adresného direct mailingu. Patří sem například aktuálnost a zejména vhodnost databáze. Je neekonomické zasílat nabídku někomu, o kom sami předem víme, že náš produkt či službu nevyužije. Účinnost dále zvyšuje důsledná personifikace a vlastnoruční podpis – dopis působí jako komunikace mezi dvěma konkrétními lidmi a ne jako anonymní hromadná nabídka.
Přestože náklady na direct mailing jsou vyšší než v případě např. e-mailingu, účinnost je mnohem vyšší. V porovnání s ostatními marketingovými nástroji direct mailing patří mezi účinné a levné marketingové nástroje.
Jednou z firem, která poradí jak, kdy, kde a jakou formou direct mailing realizovat je společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Directmarketingová společnost ANERI poradí a zrealizuje na klíč celou directmailingovou kampaň, tak aby účinnost direct mailingu byla co nejvyšší.
http://www.aneri.cz/cs/marketing/direct-marketing/direct-mailing/
0 komentářů u “Obchodní dopis jako marketingový nástroj.”