Přímý marketing neboli direct marketing je marketingová komunikace využívající přímého kontaktu mezi zadavatelem a adresátem.
U všech forem direct marketingu (direct mailing, direct e-mailing, telemarketing) je velice důležitá práce s databázemi. K dosažení maximální účinnosti jednotlivých kampaní je potřeba kvalitní a obsáhlá databáze potenciálních zákazníků s maximálním množstvím firemních údajů.
Mezi nejúčinnější formy direct marketingu stále patří direct mailing – adresné rozesílání zásilek.
Účinnost direct mailingové kampaně je přímo závislá na kvalitě a výběru databáze oslovovaných adresátů, na atraktivitě rozesílaných informací a na způsobu oslovení a komunikace s adresátem.
Proč je účinnost adresného rozesílání reklamních informací tak vysoká? Každý určitě otevře obálku, na které je jeho jméno. Každý se podívá na obsah a prohlídne si sdělení, který je určeno právě pro něj a je z jeho oboru. Vhodnou formou sdělení, nevšedním oslovením příjemce a sestavení sdělení tak, aby bylo v souladu s očekáváním příjemce, určitě účinnost kampaně výrazně zvýší.
Další výhodou direct mailingu je snadná tvorba zpětné vazby, prostřednictvím které je úspěšnost a efektivitu jednotlivých kampaní snadno měřit a vyhodnocovat.
Cílem reklamních kampaní je zaujmout, oslovit a upoutat potenciálního zákazníka. Toho lze dosáhnout také pomocí kreativního řešení zásilek. Pokud si uvědomíme, že každý člověk vnímá informace pomocí všech svých smyslů, nabízí se působit na adresáta formou, která zasáhne více smyslů. Je vhodné u zásilky pracovat s barvami, tvarem a u poštovní zásilky lze využít i vůni.
Jak nejlépe a nejefektivněji naplánovat a realizovat direct mailingovou kampaň nejlépe poradí pracovníci zkušené direct mailingové firmy. Mezi nejzkušenější společnosti zabývajícími se direct marketingem a spravující kvalitní databáze patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Společnost ANERI navíc poradí či pomůže s celkovou marketingovou koncepcí a PR firmy.
http://www.aneri.cz/cs/marketing/direct-marketing/direct-mailing
0 komentářů u “Přímý marketing”